Apakah Kalian Benar Soal ‘Agama’ Kalian? Jawab dengan BUKTI!


Lazimnya, kita beragama cuma ikut orang tua sahaja. Kita tak fikir apa agama itu benar atau salah.

Jika kita lahir di timur dari keluarga islam, maka kita islam.
Jika kita lahir di barat dari keluarga christian, maka kita christian.
Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga budha, maka kita jadi bhisksu.

19 keyakinan, meski yakin sangat dengan seyakin-yakinnya, maka tetap lah tak bermakna ada 19 Tuhan,tetap Tuhan cm 1 !

1 Tuhan bmakna 1 Agama yg sebenar,macam mana kita boleh tahu sebuah agama benar???

Jadi, dalam soalan ini kita TIDAK BICARA TENTANG KEYAKINAN, tapi kita paparkan BUKTI KEBENARAN.

Jika Islam Benar, apa buktinya?
Jika Christian Benar, apa buktinya?

Untok membuktikan sebuah agama benar, maka tak boleh ditengok dari kesalahan ummatnya, kerana ummat tetaplah manusia yg tak sempurna.

Pembuktian sebuah agama benar pun tak boleh ditengok dari pendapat orang, kerana lain orang lain fikiran, & ada ramai pendapat orang dimuka bumi ini yg satu sama lain berbeza.

Pembuktian sebuah agama benar kena dilihat dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TAK BOLEH ada kesalahan sesikit apapun.

Ramai dalam Qur’an disebut Taurot & Injil yg kena kita imani, tapi Taurot & Injil itu sudah tak suci lagi, maknanya, ayat yg betul itu ramai, tapi yg salah pun ramai sangat, jumlahnya menjumpai RIBUAN KESALAHAN.

Dan, ramai pulak ajaran dalam alkitab christian yg tak diketahui, disembunyikan, tak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pulak oleh ummat christian sendiri.
————————-
Salah satu ajaran itu ialah TAHAJUD.
Ramai sangat ummat christian tak mengamalkan TAHAJUD.

Padahal ini diajarkan oleh “Tuhan” mereka sendiri dalam alkitab yg ditangan mereka pulak.

Sy tak asal cakap sahaja, smua kena ada bukti, dan bukti terkuat ialah kitab.

Lukas 6:12 Pada waktu itu pergilah Yesus ke bukit untuk berdoa & semalam-malaman Ia BERDOA KEPADA ALLAH.

Matius 14:23 Setelah orang banyak itu disuruhnya pulang, Yesus naik ke atas bukit untuk berdoa seorang diri. Ketika hari sudah malam, Ia sendirian di situ.

Lukas 5:16 Akan tetapi Ia mengundurkan diri ke tempat-tempat yang sunyi dan berdoa.

Markus 1:35 Pagi2 benar, waktu hari masih gelap,Ia bangun & pergi keluar.Ia pergi ke tempat sunyi & berdoa disana

Muslim shalat Tahajud & Shubuh pagi2 benar saat hari masih gelap! Apa Christian Tahajud atau paling kurang shalat Shubuh?

Tuhan bangun pagi?
Tuhan Tahajud atau Shubuh?
“Tuhan” Jesus berdo’a kepada Tuhan ALLAH…?
“Tuhan” berdoa ke Tuhan yang mana lagi?
Aku berdoa kepada Aku???

Dan ajaran yg sudah hilang ini, dimurnikan lagi oleh ALLAH dalam Qur’an.

Qs.17 Israa’:79. Dan pada sebahagian malam hari bersembahyang tahajudlah kamu sebagai suatu ibadah tambahan bagimu; mudah-mudahan Tuhan-mu mengangkat kamu ke tempat yang terpuji.

Dan semua ini malah ummat ISLAM lah yg mengamalkan ajaran Jesus.
Dari itulah kami berani menyebut semua nabi ialah MUSLIM.
1 ALLAH, sujud, menghadap Kiblat, bertudung, batas suci, Tahajud…

Page ini dibuat untok ummat muslim sahaja dengan tujuan:
1. Melindungi ummat dari Missionaries Christian

2. Menguatkan Islam & akidah dengan bukti nyata Kitab-kitab yg ada.

3. Boleh melawan missionaries kafir yg cuba menarik dengan budaya, fikiran, busana, media massa agar anak Islam menjadi kafir…. See More

4. Memutuskan hujjah para Pluralism, Liberalism yg mengatakan semua agama sama, semua agama baik, semua agama boleh masok surga.

5. Kebangkitan Islam, kerana Islam tak kan bangkit selama ummatnya masih tak yakin Islam & tak dapat buktikan islam sebagai satu-satunya agama sebenar…

Kena di ingat jika bukan kita yg menyerang mereka, tapi mereka lah yg menyerang kita sejak semula pertama melalui mass media & segala cara.

Mereka lah yg menghina Nabi kita sementara kita tak pernah menghina Nabi Isa AS, kerana Nabi Isa AS itu tetaplah salah satu dari Nabi Mulia dari Islam yg WAJIB diimani.

Hak kita untok membela saudara & akidah kita.

Jika ada ummat christiani yg tengok ni, maaf, jangan la marah pd sy, tapi marah lah pada alkitab yg ada ditangan awak sendiri. Sy cakap bukan dari hati, tapi selalunya ada BUKTI NYATA dari kitab daripada christian & Qur’an.

Ada baiknya ummat Christian ber-Tahajjud seperti Jesus…
Dan seperti Lukas 6:12, berdoa KEPADA ALLAH, BUKAN PADA JESUS…
Mudah-mudahan mendapat hidayah dari ALLAH, Tuhan sebenar.

Cuma ISLAM lah yg mengajarkan ummatnya untok mengamalkan ajaran Jesus yg dimurnikah oleh Qur’an, sedang ajaran paderi/pendeta ialah banyak menjauhi ajaran Jesus.

Yohanes 14:15. “Jika kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintahku.

Matius 19:17 Jawab Yesus: “Apakah sebabnya engkau bertanya kepada-Ku tentang apa yang baik? Hanya Satu yang baik. Tetapi jikalau engkau ingin masuk ke dalam hidup, TURUTILAH SEGALA PERINTAH ALLAH.”

Sekali lagi… ISLAM TERBUKTI BENAR !!!
Christian terbukti mengingkari alkitab ditangan mereka sendiri… ^_^ (Sumber :

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s